مقاله

کلید SOS ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد کلید SOS

یک کلید SOS در ردیاب GPS بسیار مفید بوده و هست. به خصوص اگر فرد ممکن است گم شود، گیج یا مضطرب شود. در ردیاب‌‌های GPS و مخصوصا ردیاب سالمندان برای زوال عقل، آلزایمر و مراقبت از افراد مسن دکمه SOS را قرار می‌دهند. بنابراین دکمه‌های GPS Tracker SOS ضروری هستند. آنها همچنین توسط کودکان مبتلا به اوتیسم یا کودکان مبتلا به مشکلات اضطرابی استفاده می‌شوند. البته ناگفته نماند این دکمه‌ها کاربردهای بسیار گسترده‌تری دارند. ما در این مقاله دکمه SOS و کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد کلید sos

sos چیست و چه کاربردی دارد؟

مفهوم SOS

برخی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند SOS در زبان ما به معنای ارواح ما را نجات دهید یا ارسال کمک به ما هست. با این حال، استفاده اولیه از SOS به سال 1908 و سیگنال خطر بین المللی مورس که در سیستم‌های رادیویی دریایی استفاده می‌شد، بازمی‌گردد. در کد مورس، SOS یک دنباله سیگنال از سه نقطه، سه نقطه و سه نقطه دیگر است که املای S-O-S دارند. اصطلاح کشتی ما را نجات دهید احتمالاً توسط ملوانان ابداع شده تا از یک کشتی دیگر در مضیقه هایشان کمک بگیرند.

SOS، زمانی که برای اولین بار توسط کنوانسیون بین المللی رادیو تلگراف در سال 1906 تایید شد، صرفاً یک دنباله کد مورس متمایز بود و در ابتدا مخفف نبود. بعدها در استفاده عمومی با عبارات یادگاری مانند Save Our Souls و Save Our Ship همراه شد. علاوه بر این، به دلیل استفاده زیاد از آن در مواقع اضطراری، عبارت SOS برای نشان دادن غیررسمی بحران یا نیاز به اقدام وارد کاربرد عمومی شده است.

تصویری از ردیاب با قابلیت sos و تلفن همراه

بررسی نحوه عملکرد کلید sos

کلید SOS چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که دکمه‌های SOS مفید روی ردیاب‌‌های GPS فشار داده می‌شوند، پیام‌‌های متنی به شماره تلفن‌های مربوطه ارسال می‌شوند و آن پیام‌ها حاوی اطلاعات حیاتی هست. از آنجایی که ردیاب‌های GPS می‌توانند با استفاده از ماهواره‌‌های GPS بالای سر خود را پیدا کنند، متن‌ها حاوی مختصات مکان ردیاب GPS هستند. می‌توانید روی Google Map در پیام متنی کلیک کنید و بلافاصله مکان را در تلفن خود مشاهده کنید.

این ویژگی فوق العاده مفید بوده و اگر کسی را می‌شناسید که آسیب پذیر هست یا زیاد در معرض حوادث قرار می‌گیرد، ممکن است گیج شود یا درگیر هر نوع مشکلی شود، یک دکمه SOS شخصی چیز بسیار مفیدی هست. مکان دقیق شخص را می‌توان در عرض چند ثانیه برای هر مراقب ویژه یا بستگان درجه یک او ارسال کرد. علاوه بر هشدارهای متنی برای زمانی که دکمه SOS فشار داده می‌شود، ردیاب‌های GPS همچنین می‌توانند هشدارهای متنی را در صورتی که ردیاب جی ‌پی ‌اس از یک نقطه خاص فاصله می‌گیرد ارائه دهند یا حتی می‌توانند در صورت افزایش سرعت از میزان مشخصی به راننده اطلاع بدهند.

کاربرد کلید SOS در خودرو

ذکر مواردی از کاربرد کلید sos

کاربرد کلید SOS در انواع ردیاب‌ها

کاربرد کلید SOS در ردیاب‌های گوناگون متفاوت است که به بررسی هر کدام می‌پردازیم.

  • ردیاب شخصی: آلزایمر و زوال عقل می‌توانند باعث سرگردانی شود و احتمال گم شدن را نیز افزایش دهد. فراد سالمند را در معرض خطر جدی قرار دهد. دانستن اینکه می‌توانید از اعضای خانواده‌تان محافظت کنید و به سرعت آنها را پیدا کنید، اضطراب را کاهش می‌دهد و آرامش خاطر و ایمنی را که شایسته آن هستید، به شما هدیه می‌دهد. علاوه بر این، راه ‌اندازی آسان، مکان‌‌های حصار جغرافیایی از پیش تعیین ‌شده نامحدود، و اعلان‌‌های قابل تغییر، همگی می‌توانند بدون زحمت در ردیاب دارای SOS انجام شوند.
  • ردیاب موتورسیکلت: در تلاش برای بهبود ایمنی موتورسواران، BMW Motorrad سیستم SOS را توسعه داده که به موتورسواران اجازه می‌دهد تا با لمس یک دکمه روی موتورسیکلت خود درخواست کمک کنند. این سیستم بخشی از یک برنامه بزرگتر در اروپا برای برنامه SOS اضطراری eCall هست که با مصلحت و کارایی بیشتر به پرسنل اورژانس در مورد تصادف خودرو هشدار می‌دهد.

بر اساس آزمایش الکترونیکی فرا اروپایی، سیستم‌هایی مانند BMW می‌توانند خدمات اضطراری را 40 تا 50 درصد سریع‌تر به صحنه تصادف بیاورند و کمیسیون اروپا تخمین می‌زند سیستم eCall مانند BMW می‌تواند سالانه جان 2500 نفر را نجات دهد.

  • ردیاب خودرو: فشار دادن دکمه SOS GPS Tracker معادل هشدار دادن به فرد منتخب کاربر در مورد مکان فعلی دستگاه هست. این ویژگی خاص در شرایط اضطراری مفید می‌باشد. دکمه SOS GPS Tracker ممکن است در شکل و اندازه بسته به نوع دستگاه متفاوت باشد. گاهی اوقات دکمه هشدار در دستگاه جی پی اس خودرو برای رانندگان سالمند با دکمه دستگاه‌های نظارت بر کودک متفاوت هست. اما صرف نظر از نوع دستگاه، دکمه SOS GPS Tracker همان هدف را دارد، ارسال هشدار و درخواست کمک در صورت نیاز.
ردیاب موتورسیکلت دارای کلید SOS

استفاده از ردیاب با قابلیت sos چه مزیت‌هایی دارد؟

مزیت استفاده از SOS

قطعا استفاده از ردیابی که مجهز به دکمه SOS باشد، مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • اطلاع رسانی خودکار در صورت سقوط یا برخورد بد. تماس اضطراری به طور خودکار و بدون تأخیر زمانی فعال می‌شود و پیامی به مرکز تماس واجد شرایط ارسال می‌کند. تا زمان رسیدن خدمات اضطراری، قربانی یا راکب تصادف از طریق اتصال صوتی یا تماس گرفتن بستگان مراقبت می‌شود.
  • اطلاع رسانی خودکار در صورت سقوط یا برخورد جزئی. اگر فقط بعد از یک تصادف غیر جدی نیازی به کمک نباشد، قربانی یا سوار تصادف این فرصت را دارد که با فشار یک دکمه تماس اضطراری را لغو کند. اگر او لغو نکند، زنجیره نجات مانند حالت اول آغاز می‌شود.
  • امکان راه اندازی دستی با فشار دادن یک دکمه. در این مورد راه اندازی به صورت دستی با فشار دادن دکمه SOS در انتهای فرمان سمت راست انجام می شود.
  • نرم افزارهای SOS رایگان هستند.
  • استفاده از آنها آسان است و به بستگان اجازه می‌دهد تا تمامی لحظات سالمند یا کودک (ردیاب کودکان) یا فرد حساس را کنترل کند.
  • اگر دستگاه SOS به تنهایی برای سالمندان استفاده شود، نیازی نیست این دستگاه را در هنگام دوش گرفتن از خود جدا کنند چرا که ضد آب هست و از طرف دیگر با دیگر آلارم‌های پزشکی تداخلی نخواهد داشت.

کلام پایانی

در این مقاله مفهوم و کاربرد کلید sos ردیاب‌ها را بررسی کردیم. این کلید بسیار مهم می‌تواند خیالتان را از سالمندان یا کودکان حساس رعایت کند و با تنظیمات مختلف شما را در شرایط گوناگون از وضعیت و حال شخص مدنظر مطلع کند. اگر شما تجربه استفاده از این ابزار را دارید می‌توانید نظراتتان را درباره کاربرد کلید SOS در زندگیتان با ما به اشتراک بگذارید.

الوردیاب

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *