دسته‌بندی نشده

کاربرد ردیاب زیرپوستی برای حیوانات خانگی

ردیاب حیوانات به همراه یک سگ

بسیاری از افراد دارای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه هستند. بسیاری دیگر نیز علاقه‌مند به نگهداری از این حیونات هستند ولی نگران امنیت و دغدغه‌های نگه داشتن یک حیوان خانگی هستند. یکی از وسایلی که می‌تواند در تامین امنیت و نگه داری بهتر از یک حیوان خانگی به ما کمک کند، ردیاب برای حیوانات خانگی است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کاربرد ردیاب زیرپوستی برای حیوانات خانگی برای حیواناتی مثل سگ و گربه بپردازیم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ردیاب کوچک زیرپوستی

ردیاب مناسب برای حیوانات خانگی

انواع ردیاب مناسب برای حیوانات خانگی

پیش از اینکه به خرید ریاب  فکر کنیم، بهتر است با این دستگاه آشنایی کامل داشته باشیم. ردیاب حیوانات  یک دستگاه کوچک است که امکان موقعیت یابی دقیق حیوان را برای کاربر فراهم می‌کند. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران گم شدن حیوان خانگی باشیم.

به طور کلی همه جی پی اس ها با ماهواره‌های در حال گردش به دور زمین ارتباط دائمی دارند. به کمک سیگنال‌ها و اطلاعات رد و بدل شدن میان ماهواره و دستگاه ردیاب امکان موقعیت یابی دقیق فراهم می‌شود. فناوری جی پی اس ابتدا کاربرد نظامی داشت اما بعدها همه صنایع را تحت تاثیر خود قرار داد. به دلیل کاربردهای زیاد، کاربران زیادی از ردیاب برای مراقبت از سگ و گربه خود استفاده می‌کنند.

ردیاب زیرپوستی حیوانات

ردیاب ها نوعی سیستم هستند که با استفاده از آن ها می توان موقعیت یک شی را بررسی کرد. امروزه، این سیستم ها کاربردهای زیادی در میان تکنولوژی و فناوری پیدا کرده است. یکی از کاربردهایی که می توان به آن اشاره کرد، ردیاب زیرپوستی حیوانات است. با استفاده از این ردیاب ها می توانیم موقعیت مکانی حیوانات را بررسی کنیم. در این مقاله در مورد ردیاب زیرپوستی حیوانات به طور مفصل صحبت می کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تزریق ردیاب زیر پوست سگ

آشنایی با انواع ردیاب زیرپوستی حیوانات

ردیاب زیرپوستی حیوانات چیست؟

ردیاب های زیرپوستی نوعی ریزتراشه هستند. این نوع ریزتراشه ها می توانند بهترین وسیله برای محافظت حیوانات باشند. با استفاده از ردیاب ها می توان حیوانات گم شده را پیدا کرد. زمانی که از ردیاب زیرپوستی حیوانات استفاده می شود، به راحتی موقعیت مکانی حیوان در دسترس است. از این ردیاب ها برای حیواناتی که سن آن ها هشت هفته است، استفاده می کنند.

یکی از راه هایی که می توان از این ردیاب ها استفاده کرد، زمان زایمان حیوانات است. زمانی که حیوانات زایمان می کنند و بیهوش هستند، دامپزشک ردیاب ها را وارد پوست حیوانات می کند. ممکن است بپرسید این اتفاق چگونه رخ می دهد؟دامپزشک ها این گونه ردیاب ها را با استفاده از سوزن های کوچک به زیر پوست حیوانات ترزیق می کنند.

این ردیاب ها هر کدام، کد شناسایی دارند که می توان با اسکنر، آن ها را شناسایی کرد. طول عمر ردیاب زیرپوستی حیوانات، 25 سال است و می تواند در بدن حیوانات به خوبی کار کند. طبق گفته شرکت های سازنده، طول عمر این ردیاب ها طوری است که تا پایان عمر حیوان، می تواند فعالیت داشته باشد.

ردیاب زیرپوستی حیوانات چه شکلی است؟

همان طور که گفتیم، ردیاب ها نوعی تراشه هستند. این تراشه الکترونیکی در یک استوانه شیشه ای قرار گرفته است. در این استوانه شیشه ای، یک سیم آنتن، تراشه و خازن وجود دارد. اندازه قطر ردیاب های زیرپوستی حیوانات بین 1.4 تا 2.12 میلی متر است. طول این ردیاب ها می تواند بین 10 تا 15میلی متر باشد.

ردیاب زیرپوستی حیوانات به اندازه دانه برنج است که توسط تزریق، وارد پوست حیوانات می شود. هر کدام از این فرستنده ها، کد مخصوص خود را دارند. با استفاده از اسکنر، این کدها شناسایی می شوند و اطلاعات به دامپزشک یا مالک حیوان فرستاده می شوند.

تصویر یک سگ با قلاده که داخلش ردیاب است

با ردیاب ، دیگر نگران گم شدن حیوان خود نباشید

دستگاهی که از گم شدن حیوان خانگی جلوگیری می‌کند

در سال‌های آگهی‌های زیادی درباره گم شدن حیوانات خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شود. بسیاری از افراد علاقه دارند با سگ و گربه خود به هوا خوری بروند و کمی قدم بزنند. معمولا در شلوغی کلان شهرهایی مانند تهران امکان گم شدن حیوان خانگی بسیار بالا است. اما با داشتن یک ردیاب حیوان خانگی می‌توان بدون دغدغه از حیوانات خانگی مراقبت کرد. معمولا حیواناتی مثل سگ یا گربه خانگی قیمت بالایی دارند و گم شدن آنها ضربه سنگینی است.

جالب است بدانید یکی از کاربردهای اصلی ردیاب شخصی نیز کمک به افراد سالخورده و ناتوان است. در حقیقت ردیاب می‌تواند مانند یک همراه عمل می‌کند و به همه کمک می‌کند تا راه خود را گم نکنند. این مساله در خصوص کودکان و بیماران نیز صادق است.

ردیاب زیرپوستی حیوانات چگونه کار میکند؟

فناوری RFID از دسته فناوری هایی محسوب می شود که برای آگاه سازی اطلاعات استفاده می شود. در گذشته از این فناوری برای جاسوسی استفاده می کردند. در ردیاب ها، نوعی ایمپلنت وجود دارد که از فناوری RFID بهره می برد. این بخش، تمام اطلاعات حیوانات را ثبت و ذخیره می کند.

فناوری RFID می تواند، بهترین فناوری برای شناسایی حیوانات خانگی باشد. این فناوری برای اینکه بتواند داده ها را ارسال کند، از امواج رادیویی استفاده می کند. امواج رادیویی می تواند با ارتباط بین  تراشه و اسکنر، داده ها ارسال کند. تراشه ای که در این ردیاب ها قرار داده شده، تنها می تواند اطلاعات را در خود ذخیره کند.با قرار گرفتن تراشه در زیر پوست، اسکنر شروع به حرکت روی پوست می کند. با حرکت اسکنر، فرکانس های رادیویی، اطلاعات تراشه را می خوانند و آن را به صورت یک کد نمایش می دهند. پس از آن که اطلاعات ثبت شدند، آن ها را به مسئول تراشه تحویل می دهند. مسئول تراشه از روی اطلاعات می تواند با مالک حیوان تماس بگیرد و موقعیت مکانی حیوان را به او اطلاع دهد.

استفاده از ردیاب زیر پوستی برای سگ ها

ردیاب های زیرپوستی حیوانات تا چه اندازه برد دارند؟

در ردیاب زیرپوستی حیوانات، اطلاعات با استفاده از کد ها ثبت می شود. زمانی که حیوان گم می شود، دامپزشکان با اسکنر کردن ردیاب ها می توانند آن ها را پیدا کنند. نکته ای که در مورد ثبت اطلاعات باید انجام شود، این است که مالک باید اطلاعات خود را به روزرسانی کند.اگر اطلاعات ثبت شده در تراشه به روزرسانی نشود، ممکن است هنگام پیدا کردن حیوان، دسترسی به مالک به سختی صورت گیرد. برای به روزرسانی کردن اطلاعات ردیاب زیرپوستی حیوانات، می توانید به وب سایت آدرس حیوان خانگی مراجعه کنید. با استفاده از شماره میکروچیپ اسکنر، به روزرسانی اطلاعات خود را انجام دهید.

برد ردیاب زیرپوستی حیوانات

ردیاب ها برای اینکه بتوانند سوژه مورد نظر را ردیابی کنند، از شبکه های ماهواره ای استفاده می کنند. برد های قرار گرفته شده در ردیاب ها محدودیت ندارند و می توانند تمام اطلاعات در مورد زمان و مکان سوژه را مشخص کنند. این بردها با ثبت اطلاعات می توانند آن ها را در اختیار مالک حیوان قرار دهند.

رایج ترین حیوانات برای استفاده از ردیاب زیرپوستی

برخی از کاربران ممکن است این سوال را بپرسند: از ردیاب زیرپوستی حیوانات برای چه حیواناتی می توان استفاده کرد.؟  برای حیواناتی مانند: سگ، گربه، خرگوش و پرندگان می توان از ردیاب استفاده کرد. امروزه، از ردیاب ها برای حیواناتی مانند سگ و گربه بیشتر استفاده می کنند. ناگفته نماند، ردیاب های زیرپوستی حیوانات برای هر مکانی قابل استفاده نیست.  بهتر است، این موضوع را با ارائه یک مثال بیشتر توضیح دهیم.

تصور کنید شما برای کنترل موقعیت مکانی سگ خود از قلاده استفاده می کنید. زمانی که شما قادر به کنترل سگ خود هستید، نیازی به استفاده از ردیاب نیست. اگر شما قصد دارید که از قلاده برای سگ خود استفاده نکنید، می توانید در این مواقع از جی پی اس زیرپوستی حیوانات استفاده کنید. استفاده از ردیاب، تمام مکان هایی که حیوان شما رفته است را شناسایی می کند.

سه نوع ردیابی که برای حیونات خانگی کاربرد دارند

در بازار انواع مختلفی از ردیاب‌های حیوانات وجود دارند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند از جی پی اس شخصی به عنوان ردیاب استفاده کنند. جی پی اس های شخصی مناسب حیوناتی است که در خانه نگهداری می‌شوند و تحرک زیادی ندارند. از دیگر جی پی اس های موجود می‌توان به جی پی اس زیرپوستی حیوانات اشاره کرد. از جی پی اس زیرپوستی برای پرنده‌ها و انواع حیوانات وحشی گران قیمت استفاده می‌شود. رایج ترین ردیاب، جی پی اس قلاده‌ای است. این جی پی اس به شکل یک قلاده به گردن حیوان وصل می‌شود و از آنها مراقبت می‌کند.

سگی با قلاده ردیابی و اپلیکیشن ردیاب در موبایل

کاربرد ردیاب برای پت ها چیست؟

۳ کاربرد اصلی ردیاب زیرپوستی حیوانات

ردیاب ها می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. در ادامه، کاربردهای ردیاب زیرپوستی حیوانات را معرفی می کنیم و در مورد آن ها مفصل توضیح می دهیم.

  1. تامین امنیت حیوانات گران قیمت

افرادی که حیوان خانگی دارند، ممکن است همیشه نگران این موضوع باشند که حیوان آن ها گم شود. نگهداری از حیوانات گران قیمت، نگرانی های خاص خود را دارد. حیوانات گران قیمت به دلیل قیمت بالا می توانند در خطر سارقین باشند. یکی از راه هایی که می توان موقعیت مکانی حیوان را بررسی کرد، استفاده از جی پی اس زیرپوستی حیوانات است.

با استفاده از جی پی اس زیرپوستی حیوانات می توان از موقعیت مکانی حیوان مطلع شد. این جی پی اس ها توانایی این را دارند که در هر محیطی با کاربر ارتباط داشته باشند. با ارتباط بین کاربر و ردیاب زیرپوستی حیوانات می توان مطلع شد که حیوان در چه مکانی قرار دارد. اگر از جی پی اس برای ردیابی حیوانات خود استفاده کنید، می توانید امنیت آن ها را فراهم کنید.

در مناطق دام نشین، یکی از دغدغه های افراد، به سرقت رفتن دام هایشان است. استفاده از ردیاب های زیرپوستی می تواند نگرانی دامداران را حل کند. اگر دامداران توسط دامپزشکان به دام های خود، ردیاب های زیرپوستی تزریق کنند، می توانند موقعیت مکانی دام های خود را شناسایی کنند. اگر دام ها به هر دلیلی گم شوند، با استفاده از این مدل جی پی اس ها می توان موقعیت مکانی دام ها را پیدا کرد.

  1. جلوگیری از گم شدن

افرادی که حیوان خانگی نگهداری می کنند، ممکن است برخی اوقات به گردش بروند. زمانی که حیوان در محیط باز قرار می گیرد، به این طرف و آن طرف می رود. در این مواقع، برای محافظت از حیوان می توان از ردیاب استفاده کرد. اگر از ردیاب زیرپوستی حیوانات برای حیوان خود استفاده کنید، از موقعیت مکانی او مطلع می شوید. استفاده از ردیاب، باعث می شود که مالک حیوان، دیگر نگران گم شدن حیوان خود نشود. او می داند که اگر حیوان گم شود، با وجود ردیاب، می تواند به راحتی آن را پیدا کند.

  1. جلوگیری از انقراض حیوانات کمیاب

امروزه، برای جلوگیری از انقراض حیوانات از ردیاب ها استفاده می کنند. با استفاده از ردیاب ها می توان مسیر و حرکت حیوان را کنترل کرد. محققان برای این که بتوانند اطلاعات بیشتری از حیوانات داشته باشند، به آن ها ردیاب وصل می کنند. با وصل کردن ردیاب به حیوانات، می توانیم تمام حرکت آن ها را زیر نظر بگیریم و این که بدانیم حیوان به چه نقاطی می تواند برود. در سازمان های حمایت از محیط زیست، برای بسیاری از حیوانات از ردیاب زیرپوستی استفاده می کنند. با این ترفند، بهتر می توان از حیوانات محافظت کرد.

تزریق ردیاب زیر پوست سگ

خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات

نکات مهم هنگام خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات

برای خرید جی پی اس زیرپوستی حیوانات، چندین نکته وجود دارد که لازم است قبل از خرید به آن ها توجه کنید.

  • مشخص کردن هدف خود از خرید ردیاب

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که هدف شما از خرید ردیاب زیرپوستی حیوانات چیست؟ در انتخاب جی پی اس زیرپوستی باید دقت داشته باشید که محصول مورد نظر شما چه ویژگی هایی دارد. برخی از ردیاب ها وجود دارند که علاوه بر اطلاعات موقعیت مکانی، می توانند اطلاعاتی درباره سلامتی حیوان را نیز بدهند. این گونه ردیاب ها توانایی این را دارند که تمام علائم حیاتی حیوان را بررسی کنند. پس لازم است بدانید که برای چه کاری می خواهید جی چی اس زیرپوستی حیوانات را خریداری کنید.

  • قابلیت هشدار هوشمند

ردیاب های زیرپوستی، محل دقیق حیوان را مشخص می کنند. برخی افراد قصد دارند علاوه بر موقعت مکانی، امنیت حیوان را نیز افزایش دهند. برای امنیت حیوان باید سیستمی باشد که اگر حیوان از منطقه ناامنی عبور کرد، موقعیت مکانی حیوان را اطلاع دهد. پس در انتخاب ردیاب، حتما موضوع امنیت را در نظر بگیرید. ردیابی را انتخاب کنید که سیستم هشدار هوشمند داشته باشد تا به محض خارج شدن حیوان از منطقه امن، هشدار داده شود.

  • توجه به طول عمر ردیاب

طول عمر ردیاب می تواند در دریافت اطلاعات از سمت ردیاب، تاثیر بگذارد. قبل از خرید ردیاب، حتما به طول عمر آن توجه کنید. زمانی که اقدام به خرید ردیاب های زیرپوستی می کنید، نیاز خود را از خرید ردیاب مشخص کنید. اگر هدف و نیاز شما مشخص باشد، بنابر نیاز خود می توانید جی پی اس زیرپوستی حیوانات را خریداری کنید.

  • مقاومت بالای ردیاب زیرپوستی

ردیاب های زیرپوستی باید مقاومت بالایی داشته باشند. زمانی که این جی پی اس ها وارد بدن حیوان می شوند، باید مقاومت آن ها بالا باشد تا مشکلی برای حیوان و دریافت اطلاعات به وجود نیاید. ردیاب های زیرپوستی برای حیوانات باید قابلیت ضد آب نیز داشته باشند. اگر ردیاب از این ویژگی برخوردار نباشد، ممکن است داخل بدن حیوان به درستی کار نکند.

  • وجود پوشش اینترنت جهانی

در خرید ردیاب زیرپوستی برای حیوانات، حتما به این نکته توجه کنید که دستگاه شما از اینترنت به صورت قوی پشتیبانی کند. اگر اینترنت دستگاه ردیاب ضعیف باشد، در دریافت اطلاعات مشکل به وجود می آید؛ تصور کنید، حیوان شما در مکانی باشد که اینترنت در آن محیط ضعیف است. اگر چنین اتفاقی پیش بیاید، شما نمی توانید به طور کامل، اطلاعات موقعیت مکانی را دریافت کنید.

  • کیفیت سخت افزار و نرم افزار

یکی دیگر از نکاتی که حین خرید ردیاب باید توجه کنید، کیفیت سخت افزار و نرم افزار جی پی اس است. اگر نرم افزار ردیاب، کیفیت خوبی نداشته باشد، قطعا اطلاعات به درستی ثبت و دریافت نمی شود. در خصوص سخت افزار باید بگوییم، اگر سخت افزار دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، در بدن حیوان نمی تواند مقاومت بالایی داشته باشد. این نکته از نکات مهم خرید ردیاب محسوب می شود؛ زیرا ثبت اطلاعات ردیاب به نرم افزار آن بستگی دارد.

  • گارانتی و پشتیبانی ردیاب

هر محصولی که خریداری می شود، اگر پشتیبانی و گارانتی داشته باشد، می توان در صورت خرابی به پشتیبان محصول مراجعه کرد. زمانی که می خواهید ردیاب زیرپوستی برای حیوان خود خریداری کنید، حتما از پشتیبانی و گارانتی آن مطمئن شوید. اگر ردیاب شما به هر دلیلی کار نکند، می توانید به پشتیبان آن مراجعه کنید و علت کار را جویا شوید.

گونه ای از پلنگ

جلوگیری از انقراض گونه های در معرض انقراض با ردیاب زیرپوستی

جی پی اس حیوانات خانگی چه امکاناتی را عرضه می کنند؟

جی پی اس حیوانات خانگی امکانات متفاوتی دارند. یکی از امکانات انواع ردیاب حیونات خانگی تعریف محدوده امن است. با تعریف محدوده امن در صورت خروج حیوان از این محدوده هشداری ارسال می‌شود. منطقه امن می‌تواند چند خیابان یا یک محله در نزدیکی زندگی خودتان باشد. به این ترتیب امکان گم شدن حیوان بسیار کم می‌شود. همچنین اطلاعات رفت و آمدهای حیوانات خانگی بر روی ردیاب ذخیره می‌شوند. این اطلاعات شامل نقشه و موقعیت‌های جغرافیایی است. به کمک این اطلاعات می‌توان بهتر از حیوان خانگی مراقبت کرد.

جمع بندی

در مقاله ردیاب زیرپوستی متوجه شدیم که با استفاده از این ردیاب ها می توان موقعیت مکانی حیوان را شناسایی کرد. این ردیاب ها، مزایا و کاربردهایی دارند که می توانند به مالک حیوان کمک کنند. با استفاده از ردیاب ها می توان از حیوانات محافظت کرد و مانع گم شدن آن ها شد. برای خرید ردیاب باید به تمام نکات گفته شده در بخش بالا توجه کنید.حتما در خرید جی پی اس زیرپوستی، تمام جوانب اعم از: نرم افزار، سخت افزار و پشتیبانی آن را زیر نظر بگیرید. برای تهیه ردیاب های زیرپوستی حیوانات می توانید به فروشگاه اینترنتی الوردیاب مراجعه کنید. فروشگاه الوردیاب بزرگ ترین پخش کننده انواع ردیاب های خودرو، شخصی و آهنربایی است. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه با کارشناسان آن در ارتباط باشید. با مشورت کارشناسان الودریاب و مشخص کردن هدف خود از خرید می توانید محصول باکیفیتی خریداری کنید.

منبع: weenect

الوردیاب

سوالات متداول

ردیاب زیر پوستی حیوانات چیست؟

ردیاب زیر پوستی یکی از انواع ردیاب حیوانات است که به جای اتصال به گردن زیر پوست تزریق می شود.

برای خرید ردیاب زیر پوستی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید ردیاب زیر پوستی باید به ویژگی هایی مثل مقاومت، طول عمر، کیفیت سخت افزار و نرم افزار، گارانتی و پشتیبانی توجه کرد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *